acum mi-e mai clar. din atatea fotografii, din atatea semne de carte, din atatea crochiuri, din atatea locuri, voi retine-n acord Starea, ma voi inconjura de toate insemnarile din undeva-candva, nu inainte de a-mi fixa sevaletul in lumina aleasa de la Marginea Infinitului. Aici voi vedea ca biografia va fi la fel de esentiala ca priceperea mea de-a face portretul. Si acesta va incepe cu coltul ochiului de la baza nasului. Cum voi faca ca lacrima sa luceasca precum o perla, cum voi face ca scoica din urechea usor aplecata spre umar sa aiba valoarea tuturor scoicilor din turnul de scoici, cum voi face ca nuantele perlate de albastru sa schimbe cu nuantele perlate ale rasaritului si ale apusului. Toate astea nu cred ca depind doar de mine. Dupa ce subiectul il voi stapani-n toate nuantele lui, ma voi retrage-n atelier si voi supune tabloul corecturii celui care m-a invatat sa pregatesc panza. Pana am ajuns sa pregatesc panzele ca el, am invatat sa pretuiesc munca gradinarului si vocata darului... tu vei face sa vad ca nimic nu poate lipsi... nici bucuriile, nici indoielile, nici pregatirea culorilor, nici uleiurile, nici verniurile, dar cel mai mult, nu va putea lipsi memoria luminii de acolo, de la Marginea Infinitului si nici luminile pe care la gasesc in atelierul acela cu oglinzi, paravane, rafturi si harti...





la borna lui 23 julie mi-am aprins pipa si-am zis: pana aici, Igitur. apoi am dat o privire de jur imprejur. peste tot, ierburi inalte care sprijina cerul. din loc in loc, carari cu pietre si scoici lasau sa se intrevada misterul. pe undeva trebuie sa fie si El (...) apoi am luat-o cum iti place tie sa zici, care-ncotro (vezi si insemnarile "ploile si rodiile"). soarele urcase-n unghiul cel mai bun. am potrivit corzile noi, invartind cheile vechi. pe trupul meu, acordate de vant, stau corzi neatinse. de acum doar Tu le vei atinge. doar tu vei vedea notele portativului. doar eu voi auzi cantecul. ceilalti vor auzi latratul cainelui scapat din Paradis. nimeni nu va ghici nodurile. nimeni nu va vedea semnele. iedera acoperise deja zidul. de aici incepe o carare. povesti nescrise din intamplare, intr-o seara, la scara, la o tigara, in diminetile de julie... imi venea sa scriu 23 aprilie. poate tocmai pentru ca folosisem sageata. sau pentru ca cele 77 de pene-si gasisera aripa. cine stie de ce si nici nu conteaza. doar ca acest 23 julie va fi cea mai frumoasa borna dintre toate bornele rodador-ului de aici reincepe plaja cu suflet intr-o iteratie noua pe o integrala curbilinie cu derivatele partiale ale integrantului indeplinind conditia de la inceput... poarta plajei, cum scrie-n pergamentul diafan, cu clipa lunga care tine un an. credeam ca-i doar o metafora. dar clipa aceasta exista-ntr-o taina. acum cand spun 23 spun si noua. tu, Igitur, vei afla singur.

peisaj

de dimineata o lumina blanda cu aer proaspat de mare prevestea o zi frumoasa de julie cum pe mare este inca furtuna digul s-a golit de pescari si s-a umplut de pescarusi unul din ei este pescarusul de pe casa cu iedera pe casa cu iedera pe horn si-a facut cuib pescarusul de pe stradela vantului asta seara va fi seara cu luna in astfel de seri luna-si face carare pana la dig peste cateva zile va fi luna plina

P (11:27:55 23 Iulie 2010)

... citeste